joi, 1 noiembrie 2007

Facultatea de Marketing

Dupa primul an la ASE, imaginea Facultatii de Marketing (majusculele nu sunt intamplatoare) imi producea o adevarata frustrare si incercam, de cate ori aveam ocazia, sa "ma lupt" cu cei care imi spuneau ca e o facultate "la care nu se face nimic".
Era imediat dupa anul matematicii - primul hop! al vietii de student - si dupa un curs de Marketing cu domnul Stefan Boboc pe care l-am savurat in fiecare dimineata la ora 7.30 intr-un amfiteatru imens. As fi putut asculta ore intregi fara sa ma misc povesti despre inceputurile marketingului si cat de gresit este el inteles astazi. Ceea ce retinusem si, mai apoi, utilizam in "confruntarile" cu informaticienii sau finantistii era ca marketingul nu inseamna sa gasesti un mod de a vinde ceva ci inseamna sa stii sa produci ceea ce doresc oamenii si sa-ti asiguri astfel profit.
...o greseala ce m-a costat un loc de munca vanat de cei mai buni absolventi de ASE, dupa cum am auzit. De fapt greseala nu a constat in definitia marketingului de mai sus, corecta desi simplista, ci in entuziasmul meu corelat cu naivitatea cu care priveam lumea.
"Oh no, I've said too much
I haven't said enough" (http://www.youtube.com/watch?v=M7vs21ZKrKM pentru cine nu "s-a prins" de unde am citat dar si pentru cei care stiu si vor sa revada)... dar nu conteaza ca iar deviez de la subiect.
Ideea era ca invaluisem Facultatea de Marketing intr-o aura, o urcasem sus pe un piedestal si ma luptam sa o mentin acolo no matter what. Pana intr-o zi...
Azi am fost la unul din cele doua seminarii de Proiecte (nu facem niciodata doua ca nu am avea cu sa umplem trei ore), o materie la care profesorul cred ca ar fi foarte fericit sa nu venim ca oricum ne spune de fiecare data acelasi lucru (fara legatura cu vreo programa analitica). Mai clar ce avem noi de facut la "Proiecte"? Pai... un proiect cu orice tema vrem noi, ca multe altele facute pana acum in timpul facultatii si, acum e acum, un capitol din lucrarea de licenta. Prezenta nu e obligatorie, suntem chiar incurajati sa nu venim, desi astazi am fost doar 7 din 26. Asta fiind prezenta de seminar. No comment!
Si asa incep eu sa cobor Facultatea de Marketing de pe piedestal cate un pic in fiecare zi in care simt ca ma duc degeaba la scoala, ca n-am invatat nimic ce mi-ar putea folosi in viitor, ca voi fi o simpla "functionara" intr-o sucursala de banca, cu tot entuziasmul si cu toata diploma mea de licentiata in marketing. Poate ca, si din cauza vremii, azi sunt pesimista.

27 de comentarii:

runaway spunea...

si acum cum mai e la marketing ?

Sim spunea...

Cum sa fie? La fel... Sunt in anul 1 la master acum dar ma axes mai mult pe munca. :)
Daca te intereseaza ceva anume... astept un mail.

Anonim spunea...

buna vreau sa te intreb si eu cateva lucruri despre marketing ase imi poti lasa un id de mess?

Sim spunea...

Ai adresa mea de gmail: simonaliliana . tanasa at gmail . com

Anonim spunea...

as vrea sa urmez si eu o facultate de marketing in bucuresti...tu din ce ai avut de ales?si ce obiecte de studiu se predau in cadru aceste facultati?
mersi anticipat de raspuns

Sim spunea...

Nu prea am avut de ales. Nu stiu sa fie in alta parte decat la ASE in Bucuresti. Poti sa-mi lasi o adresa de e-mail pentru mai multe detalii.

andreea spunea...

da'mi un sfat.. are rost sa incerc la marketing? sunt in dubii inte fbbv si marketing. as vrea sa lucrez in publicitate.. acum ce e mai bine, sa fac ce'mi place sau sa stiu k am un salariu maricel asigurat?

Sim spunea...

Asta depinde numai de tine... Eu as merge pe ceea ce-mi place si m-as gandi la bani abia apoi.

andreea spunea...

si acum in ce domeniu lucrezi?

Sim spunea...

Real Estate. Daca ai mai multe intrebari te rog trimite-mi un mail.

Anonim spunea...

buna, vreau sa te intreb si eu despre marketing ase,imi poti lasa id-ul tau de mess?ms

Sim spunea...

trimite-mi un mail, te rog!

Anonim spunea...

uzum_georgiana@yahoo.com este mail-ul meu,vreau sa te intreb mai multe lucruri depre aceasta facultate,pup

emi spunea...

Buna.
Vreau sa dau si eu la Marketing!
Imi spuneti si mie daca se da admitere la forma ID cu taxa si daca da, la ce?
sau poate e concurs de dosare?...
Pup

Leduri Auto spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Dan spunea...

done... aici vreau :)

Anonim spunea...

Buna, sunt in clasa a 12-a si inca nu m-am hotarat la ce facultate sa dau, pot sa zic ca ma atrage tot ce inseamna marketing, dar nu stiu inca cum se mananaca, as dori sa stiu daca se merita sa urmezi o astfel de facultate?

Anonim spunea...

Buna ma numesc Alina si sunt in clasa a 12a as vrea si eu sa aflu cateva informatii despre facultatea de marketing..vreau sa stiu exact daca e foarte grea c are sunt obiectele de baza in aceasta facultate sidaca este de viitor asa in mare

Ovidiu spunea...

Îmi poți povesti te rog de admitere și de ce mai știi de facultate, dacă se învață, dacă e utila, nu ovidiu_beji@yahoo.com, Mulțumesc! Ce șanse ai sa lucrezi pe cont propriu? Cum e salariul?

Anonim spunea...

Buna Simona! Ma cheama Aurelian si as vrea sa te rog, daca vrei si ai aceasta bunavointa de a-mi oferi cateva informatii despre facultatea de Marketing. Ma fascineaza domeniul asta, cred ca ar fi foarte bine pentru mine daca as putea lucra pe viitor in domeniul publicitatii. Sunt a 12a si inca nu m-am decis ce facultate din cadrul ASE-ul sa aleg. Contabilitatea nu-i de mine, n-am deloc rabdare si nu ma vad lucrand 8 ore pe zi cu nasul intr-un calculator. Nici Cibernetica nu cred ca m-ar incanta pentru ca la fel, ai nevoie de multa rabdare si precizie. Am impresia ca facultatea de Marketing ar fi cam singura care te-ar lasa sa "jonglezi" cu imaginatia. Din discutiile pe care le-am avut cu cativa prieteni, nu mi-au recomandat aceasta facultate pentru "ca e vazuta foarte prost si nu ai ce sa faci dupa ce o termini". Ma gandesc si la REI cu predare in engleza. Tu ce ma sfatuiesti? Ti-as fi recunoscator daca ai putea sa-mi oferi niste ponturi :D . Multumesc anticipat!

Anonim spunea...

Buna, as fi si eu interesata de cateva informatii despre facultatea de Marketing. Vreau sa aplic pentru o facultate din Cluj insa nu sunt destul de motivata si destul de convinsa ca fac o alegere buna.

Anonim spunea...

Hei , ai putea sa ma contactezi pe e-mailul : addi.adii108@yahoo.com . As vrea sa aflu mai multe referitor la ce presupune alegerea unei facultati de marketing din cadrul ASE .

Anonim spunea...

Mda, deci era nevoie sa fii absolventa ASE-Marketing ca sa vinzi case... Sigur nu faptul ca ti-ai desavasit educatia in felul asta e uimitor ci ca ii faci reclama. Medicul nu te poate opri pe strada sa-ti puna un plasture daca te vede cu o zgarietura.
Ce ne-am fi facut noi fara FreddieMac si FannieMae! Vindeam gogosi la piata?

Anonim spunea...

Musai sa-ti iei si-un PhD sau chiar doua! Daca nu strangi o plasa (de un leu) de diplome nu te lasa astia sa pui stampile.

Cursuri marketing online spunea...

Eu am urmat ASE-ul din Bucuresti, Economie Generala si am avut doar un semestru de Marketing dar mi s-a parut cel mai interesant subiect. Si acum mai stiu P-urile, AIDA si tot ce am invatat. Am regretat ca nu am dat la Facultatea de Marketing, desi nu stiu daca invatam marketing online asa cum se invata la cursurile practice.

Ela

Anonim spunea...

Buna si scuze pentru deranj. Sunt foarte curioasă ce faci acum după marketing. Activezi în domeniu?

Alinne spunea...

Am si eu câteva întrebări despre marketing, am terminat a 12-a.